De Sapio heritage in Monteforte

Posted by Gaetano De Sapio on January 03, 2015 at 23:16:36:

My name is Gaetano De Sapio and I live in Pittstown, New Jersey in the USA. For 60 years I lived in Baptistown, NJ.

My father Antonio De Sapio was born in Monteforte in 1919 and immigrated to the United States in 1929. His father was Gaetano De Sapio who I believe was born in Monteforte but in any event he and his family lived there before he brought them to the US in 1929. He had immigrated to the USA at an earlier date.

My father's brother was Antonio De Sapio who lived in the USA for a time but returned to Monteforte and whom I believe died there. My grandfather Gaetano's parents were Vincenzo De Sapio and Sabatina Valentino. Vincenzo had a brother Sabato De Sapio who was married to Paseale Speranza. Sabato had a son Vincenzo, who had a son Sabato who was married to Antonietta. Sabato and Antonietta lived in Monteforte throughout their lives. Their descendants still live in Monteforte and Rome as far as I know.

I am interested in learning more about my heritage, ancestors and relatives. Please contact me.

Il mio nome è Gaetano De Sapio e vivo a Pittstown, New Jersey, negli Stati Uniti. Per 60 anni ho vissuto in Baptistown, NJ. Mio padre Antonio De Sapio nacque a Monteforte nel 1919 e immigrò negli Stati Uniti nel 1929. Suo padre era Gaetano De Sapio il quale credo è nato a Monteforte, ma in ogni caso lui e la sua famiglia ha vissuto lì prima che li portasse negli Stati Uniti nel 1929. Egli era emigrato negli USA in una data precedente.

Il fratello di mio padre era Antonio De Sapio che visse negli USA per un periodo di tempo, ma tornò a Monteforte, e credo vi morì.

I genitori di Gaetano mio nonno erano Vincenzo De Sapio e Sabatina Valentino. Vincenzo aveva un fratello Sabato De Sapio che era sposato con Paseale Speranza. Sabato ha avuto un figlio Vincenzo, che aveva un figlio Sabato sposato con Antonietta. Sabato e Antonietta vissero a Monteforte per tutta la vita. I loro discendenti vivono ancora a Monteforte e Roma per quanto ne so.

Sono interessato a saperne di più sulla mia storia di famiglia, antenati e parenti.

Follow Ups

Post a Followup

Subject: Re: De Sapio heritage in Monteforte
Comments:
With "Preview" you can see and, in case, edit your message before you "Post" it.