Looking for descendants of Di Lallo from Paglieta and Scardapane from Torino di Sangro

Posted by Hugo Curoni on November 19, 2019 at 23:09:26:

Hello, I would very much like to get in touch with my ancestors family and perhaps get to know them if possible. My Great Grandparents Camillo Di Lallo and Loreta Scardapane and their four children emigrated to Argentinafrom the port of Napoli in 1922 but never went back. This is how much I can share about my family on my Mother's side:

My Great-Grandmother's name was Loreta Scardapane, born in Torino di Sangro Provincia di Chieti on Dec. 27, 1895. She was the daughter of Giuseppe Scardapane and Mariantonia Grandaliano. She married Camillo Di Lallo in Torino di Sangro on March 30th, 1911. My Great Grandfather served in the 1914 war being based in Trieste.

My Grandmother Maria Di Lallo was born in Paglieta, Provincia di Chieti on March 03rd, 1914. I have a bad copy of my Great Grandfather passport where it shows: Napoli 16 NOV 1922, when they migrated to Argentina settling in Las Parejas, Provincia de Santa Fe where my Mother and I were born and where we still have family from the same bloodline.

I emigrated to the U.S.A in 1973 and, now retired, have begun to trace my roots beginning with my mother's side. Please write if you have connections,I would love to get in touch with my blood line.
Grazie Mille! Hugo from Miami

==========
Italian version
Ciao, mi piacerebbe molto entrare in contatto con discendenti dei miei antenati e forse incontrarli se possibile. Ecco cosa so sulla mia famiglia da parte di mia madre:
Il nome della mia bisnonna era Loreta Scardapane, nata a Torino di Sangro il 27 dicembre 1895, figlia di Giuseppe Scardapane e Mariantonia Grandaliano. Sposò Camillo Di Lallo a Torino di Sangro il 30 marzo 1911. Mio bisnonno prestò servizio nella Prima Guerra Mondiale a Trieste.

Mia nonna Maria Di Lallo nacque a Paglieta il 3 marzo 1914. Ho una brutta copia del passaporto di mio bisnonno dove si legge: Napoli 16 NOV 1922, data in cui emigrarono in Argentina stabilendosi a Las Parejas, Provincia de Santa Fe dove siamo nato sia mia madre che io, e dove abbiamo ancora parent. Sono emigrato negli Stati Uniti nel 1973 e attualmente vivo a Miami.

In attesa di una risposta. Grazie mille! Hugo

Follow Ups

Post a Followup

Subject: Re: Looking for descendants of Di Lallo from Paglieta and Scardapane from Torino di Sangro
Comments:
With "Preview" you can see and, in case, edit your message before you "Post" it.